fbpx
Lokasi

Batu Caves & Bangi & Senawang

Temujanji

Booking Disini

Waktu Operasi

Setiap hari : 09:00 AM - 06:00 PM

iswanah fisioterapi

Faq

Soalan Lazim

Satu perkara penting (tidak ada tujuan!) Bahawa ahli fisioterapi anda mungkin lupa untuk disebutkan adalah bahawa anda sepatutnya makan sesuatu dalam masa beberapa jam sebelum rawatan. Ia tidak perlu untuk makan secara kenyang, tetapi sekurang-kurangnya snek boleh membantu badan anda mempunyai tenaga yang cukup untuk memaksimumkan potensi rawatan. Melakukan rawatan  akupunktur semasa perut kosong boleh mengakibatkan  badan terasa ketidakstabilan, pening atau pengsan.

Bergantung pada keadaan penyakit, biasanya memerlukan 10 kali untuk penyakit biasa hingga 20 kali bagi penyakit seperti strok, bahkan lebih daripada itu jika diperlukan,tapi ianya bergantung pada keadaan penyakit seperti sakit teruk atau sakit ringan.

Dan terapi anda mungkin akan mencadangkan rawatan seterusnya.Kemungkinana anda akan merasai perubahan sekurang nya 50% dengan sekali sesi rawatan fisioterapi.

Pertama sekali, jika anda tidak mempunyai MRI/XRAY tak perlu risau! Pihak Terapis Iswanah boleh melakukan pemeriksaan secara manual untuk diagnosis kes anda.

Tidak sama sekali!

Fisioterapi adalah tindakan rehabilitasi untuk menghindari atau meminimalkan keterbatasan fisik akibat cedera atau penyakit. Fisioterapi bisa dilakukan pada pesakit dari semua peringkat usia dengan berbagai macam tujuan, mulai dari melegakan sakit punggung hingga persiapan olahraga dan persalinan.

Pada dasarnya, tujuan fisioterapi adalah mengembalikan fungsi tubuh yang normal setelah terkena penyakit atau cedera. Jika tubuh menderita penyakit atau cedera permanen, fisioterapi dapat dilakukan untuk mengurangi dampaknya. Tindakan fisioterapi bisa dilakukan dengan berbagai cara, baik itu penanganan secara manual maupun menggunakan alat.

Pada awalnya ahli fisioterapis akan mendeteksi masalah yang dialami pesakit. Setelah itu, barulah ahli fisioterapis akan menentukan prosedur perawatan fisioterapi mana yang dapat diakukan kepada pesakit. Seperti yang sudah kami jelaskan sebelumnya terdapat beberapa teknik atau kaedah fisioterapi yang dapat dilakukan contohnya seperti hydro terapi, terapi manual, terapi latihan, terapi pemanasan, electro therapychest physiotherapy hingga cold therapy.

Masing-masing teknik fisioterapi tersebut tentu memiliki kesan samping yang bermacam, ada teknik fisioterapi yang tidak menimbulkan kesan samping dan ada juga teknik fisioterapi yang dapat menimbulkan kesan samping. Namun,walaupun begitu kesan samping fisioterapi secara umum sangatlah sedikit dan tidak menimbulkan bahaya apapun bagi tubuh.

Tempoh sesi rawatan fisioterapi adalah 1 jam 30 minit dan mungkin boleh lebih jika pesakit alami masalah kesihatan yang serius.